Przy poszukiwaniu odpowiedniego lokalu biurowego do wynajęcia należy wziąć pod uwagę szereg czynników, by zagwarantować sobie i swoim pracownikom komfortowe warunki pracy. Poniżej znajdziesz 7 zagadnień, o których warto pamiętać przy wynajmie nowego biura:

1. Lokalizacja powierzchni biurowej w Warszawie

Lokalizacja jest prawie zawsze najważniejszym aspektem przy wynajmie biura. W tym zakresie liczy się dostępność komunikacji publicznej (bliskość przystanków, częstotliwość połączeń) oraz infrastruktura usługowa w okolicy. Usytuowanie lokalu biurowego decyduje również o prestiżu, rozpoznawalności oraz wizerunku firmy. Najbardziej renomowane pod tym względem są  oraz .

2. Czynsz najmu lokali komercyjnych w Warszawie

Przed rozpoczęciem poszukiwań warto określić kwotę, którą jest się w stanie zapłacić za wynajem lokalu użytkowego. Trzeba pamiętać, że kwestie finansowe w kontekście najmu biura nie ograniczają się jedynie do samego czynszu. Wśród dodatkowych opłat znajdują się, m.in. opłaty eksploatacyjne (utrzymywanie powierzchni wspólnych, administracja, ochrona itp.) czy opłaty licznikowe.

3. Standard budynku biurowego

Następnym i równie ważnym punktem przy wynajmie nowego biura jest określenie oczekiwań w kwestii standardu budynku. O klasie budynku biurowego decydują przede wszystkim: jakość, standard techniczny, proekologiczność, lokalizacja czy różnorodne certyfikaty. W Polsce najbardziej popularnymi systemami certyfikacji są amerykański LEED i brytyjski BREEAM. Jednymi z najlepiej wyposażonych biurowców zaliczamy .

4. Możliwość aranżacji nieruchomości komercyjnej

Wynajmowany lokal powinien być dostosowany do konkretnego rodzaju działalności, dlatego możliwość zaaranżowania przestrzeni według indywidualnych potrzeb najemcy jest niezbędnym czynnikiem dla większości przedsiębiorców.

5. Umowa najmu lokalu komercyjnego

Formalna strona wynajmowanego biura jest kolejnym kluczowym aspektem. Umowa najmu może być zawarta na czas oznaczony lub nieoznaczony oraz powinna być czytelna dla obu stron tak, aby uniknąć ewentualnych sporów oraz konsekwencji prawnych. Wszystko zależy od preferencji i potrzeb stron. Najważniejsze elementy, które powinna zawierać umowa najmu:

  • miejsce i data jej zawarcia,
  • określenie stron umowy (dane osób zawierających umowę),
  • dokładne określenie przedmiotu najmu (opis lokalu, jego adres, stan prawny powierzchnia itp.),
  • wysokość czynszu oraz ewentualnych innych opłat, terminy i sposoby ich płatności,
  • czas trwania umowy,
  • warunki wypowiedzenia umowy,
  • prawa i obowiązki stron umowy,
  • podpisy stron.

W przypadku, w którym umowa nie jest do końca zrozumiała, skorzystaj z pomocy profesjonalnego prawnika, dzięki któremu unikniesz ewentualnych sporów z właścicielem lokalu.

6. Powierzchnie wspólne/firmy sąsiadujące

Pojęcie powierzchni wspólnych budynku biurowego obejmuje: recepcję, korytarze, halle windowe, pomieszczenia socjalne i inne przestrzenie, które dostępne są dla wszystkich wynajmujących biura. Współczynnik powierzchni wspólnej jest bardzo ważnym aspektem wynajmu powierzchni lokalu, ponieważ ma wpływ na faktyczny całkowity koszt wynajętej powierzchni. Warto też uwzględnić firmy sąsiedzkie, którymi będziesz się otaczał. Może znaleźć się wśród nich firma konkurencyjna, co znacznie wpłynie na zysk twojej działalności.

7. Możliwość rozwoju lokalu biurowego w kolejnych latach

Zmiany lokalizacji są czaso- i kosztochłonne, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji o wynajmie biura warto sprawdzić, czy interesujące nas miejsce oferuje możliwości powiększenia lokalu w przyszłości i czy wynajmujący przywiązuje wagę do unowocześniania swojej infrastruktury.


Oczywiście, to tylko najważniejsze czynniki, o których warto pamiętać, gdy planujemy wynająć biuro. Vertigo Property Group doradzi w każdej kwestii, dotyczącej Twojej idealnej przestrzeni do pracy.

Jeśli szukasz powierzchni biurowej do wynajęcia, zapraszamy do kontaktu!
zadzwoń: 22 556 44 00 lub napisz kontak@vertigoproperty.pl