Centra biznesowe to prestiż i świetna lokalizacja. Przedsiębiorcy coraz chętniej decydują się na wynajem przestrzeni biurowej w business center. Stanowią one idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm o mocno zróżnicowanym charakterze działalności. Czym jest centrum biznesowe i czemu zawdzięcza coraz to większą popularność?

 

Czym jest i jak działa centrum biznesowe?

Centrum biznesowe to z jednej strony idea. Z drugiej zaś to zwyczajny, fizyczny obiekt. Zazwyczaj jest to większych rozmiarów nieruchomość przeznaczona pod wynajem biur. W centrach biznesowych wszystko tak naprawdę mamy gotowe. Biura do wynajęcia są dostępne praktycznie od zaraz. Wszelki niezbędny do pracy sprzęt już na nas czeka. Co ciekawe, centra biznesowe uchodzą za dobra luksusowe, jednak wcale nie korzystają z nich najmajętniejsi przedsiębiorcy.

Domeną centrów biznesowych jest przede wszystkim bardzo atrakcyjna lokalizacja w ścisłym centrum miasta. Adres owego centrum jest zawsze jawny. Firma, która decyduje się na usługi business center w pewnym sensie nabywa rozpoznawalność adresu. Idzie za tym duży prestiż, jak również ekspozycja marki na widok tysięcy oczu dziennie. Centrum biznesowe jest zatem budynkiem skupiającym w sobie większą liczbę lokali biurowych przeznaczonych na wynajem. A wszystko to w świetnej lokalizacji oraz z całym niezbędnym do pracy sprzętem. Wszystko jest już urządzone.

 

Kto i dlaczego decyduje się na korzystanie z business center?

Centra biznesowe to idealna opcja dla tych przedsiębiorców, którym zależy na dobrej i prestiżowej lokalizacji, z którą jednak nie chcą wiązać się na stałe. To także miejsce dla tych, którzy nie chcą, nie mają czasu lub zwyczajnie nie czują potrzeby tworzenia silnie zindywidualizowanego designu dla swojej siedziby. Jeszcze do niedawna business center uchodziły za lokale luksusowe. Należy pamiętać jednak, iż luksus ten opierał się na pełnym wyposażeniu wynajmowanego biura. Mógł także przejawiać się w eleganckich meblach, które zdobiły jego wnętrze.

Okazuje się jednak, że wcale nie trzeba być właścicielem wielkiej korporacji, by móc pozwolić sobie na wygodę korzystania z centrum biznesowego. Wręcz przeciwnie! Coraz chętniej z jego usług korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa. A zatem krótki czas najmu, dobra lokalizacja oraz cała niezbędna infrastruktura biurowa stała się obiektem zainteresowania właścicieli dopiero rozwijających się biznesów.

 

Wady i zalety centrów biznesowych

Należy też wspomnieć, że lokale mieszczące się w business center pozwalają na zatrudnianie kilku, kilkunastu bądź maksymalnie kilkudziesięciu pracowników. Tym bardziej jest to dobre rozwiązanie dla wzrastających biznesów, które dopiero poszerzają grono zatrudnianych na swoim pokładzie specjalistów. Niewątpliwą zaletą są także krótkoterminowe umowy najmu lokalu na okres kilku miesięcy. To oznacza, że jeśli biznes zacznie się dynamicznie rozwijać, wieloletnia umowa najmu małego biura nie zablokuje dalszego rozwoju.

Istotną zaletą centrów biznesowych jest także pełen dostęp do niezbędnej infrastruktury. Jeśli zatem odbieramy klucze do biura, oprócz kilku pokoi dedykowanych naszej firmie, otrzymujemy też dostęp do współdzielonej z innymi firmami kuchni, sali konferencyjnej na wynajem czy np. chillout roomu. Ponadto firmy zrzeszone w centrach biznesowych mogą korzystać z dostępnej na miejscu obsługi informatycznej, administracyjnej, księgowej czy finansowej.

Oczywiście nie każdemu może podobać się konieczność współdzielenia niektórych przestrzeni. Zwłaszcza, gdy mamy do dyspozycji wspólną salę konferencyjną, mogą wystąpić pewne zgrzyty. Jeśli więc często przyjmujemy gości w naszym biurze bądź też sami urządzamy częste spotkania wewnętrzne, warto pokusić się o poszukanie biur na wynajem, które posiadają oddzielną i przypisaną do konkretnego lokalu salę spotkań.