Co to jest home staging?

Jeśli zamierzasz sprzedać w najbliższym czasie swoje mieszkanie bądź też planujesz je wkrótce wynająć, powinieneś zapamiętać termin home staging. Wywodzi się on z języka angielskiego. A w swojej definicji oznacza tyle, co przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu. Chodzi o takie uwydatnienie walorów danej przestrzeni, aby możliwie podnieść jej wartość, jak również wywrzeć możliwie najlepsze wrażenie na potencjalnym nabywcy.

Home staging to usługa profesjonalnego przygotowania nieruchomości do wynajmu lub sprzedaży. Z kolei home stager to osoba, która może nam w tym pomóc. I choć w naszej szerokości geograficznej tego typu działalność wciąż jeszcze pachnie nowością, o tyle działania warto powierzyć wykwalifikowanemu profesjonaliście.

Home staging domowego biura – jak zacząć?

Na początek warto zdać sobie sprawę, o co w tym wszystkim chodzi. Idea home stagingu zakłada takie urządzenie danej przestrzeni, które zachwyci odbiorcę, czyli np. potencjalnego najemcę lokalu. W dużej mierze chodzi tu o aranżację wnętrza. Powinno być ładnie, gustownie i nieskazitelnie.

Jeśli zdecydujemy się na tę usługę, warto zasięgnąć porady eksperta, czyli w tym przypadku home stagera. Wykwalifikowany specjalista powinien posiadać wiedzę zarówno z zakresu architektury wnętrz, jak też powinien być obeznany w rynku nieruchomości. Możemy liczyć, że pomoże nam uwydatnić największe zalety naszego mieszkania. Nie powinniśmy jednak spodziewać się, że będzie on tuszował jego mankamenty. Wszelkie usterki warto naprawić na możliwie wstępnym etapie przygotowania nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu.

Zasady, czyli na czym polega home staging biura

Naczelną zasadą home stagingu jest porządkowanie przestrzeni. Już na samym początku warto zadbać o wrażenie przestronności. Oznacza to konieczność usunięcia nadmiarowych sprzętów z naszego lokum. Przesyt starych mebli bądź ozdób może wywołać poczucie chaosu. Stąd też warto zostawić to, co wartościowe i niezbędne.

Istotną rolę odgrywają kolory. Zdecydowana większość odbiorców gustuje raczej w jasnych przestrzeniach. Oznacza to, że ściany oraz meble powinny mieć jasne kolory. Istnieje duże ryzyko, iż mocne, intensywne kolory nie znajdą uznania w oczach potencjalnych nabywców. Lepiej zatem pozostać przy jasnych barwach takich, jak biel, beż czy jasna szarość.

Skoro już o jasnościach mowa, istotny wkład wnosi także światło. Szczególną uwagę należy zwrócić na okna oraz naturalne oświetlenie. Im jest go więcej, tym lepiej. Ponadto żyrandole, lampki oraz kinkiety powinny budować przytulny klimat miejsca. Należy zadbać o to, by tworzyły one spójną całość.

Ile kosztuje usługa home staging?

Za godzinę pracy home stagera możemy zapłacić kilkaset złotych. Pamiętajmy przy tym, że home stager nie poprzestanie na jednej godzinie konsultacji, a całość nie zamknie się np. w 200 zł. Ostateczny koszt usługi home stagingu będzie się różnił w zależności od specjalisty, rodzaju przestrzeni, jej metrażu, jak również liczby zmian, które należy wprowadzić. Z pozoru inwestycja ta może wydawać się kosztowna, w praktyce jednak może się opłacić. Zwłaszcza, gdy zależy nam na szybkim zawarciu transakcji z potencjalnym klientem.

Home staging w biurze – dlaczego warto?

Home staging to usługa dedykowana przede wszystkim tym, którym zależy na możliwie szybkiej sprzedaży nieruchomości biurowej. To także szansa na zbycie takiej nieruchomości po dobrej cenie. Home staging daje też możliwość wynajęcia bądź sprzedaży lokalu, który z różnych powodów nie cieszył się do tej pory wzięciem. Doświadczony home stager potrafi tchnąć nowe życie nawet w bardzo wymagającą przestrzeń.

Dzięki home stagingowi osoba wynajmująca może zaprezentować siebie jako pewnego i solidnego właściciela nieruchomości, który dba o klienta i rozumie jego potrzeby. Któż z resztą nie chciałby mieszkać czy pracować w jasnej, przestronnej, czystej i przytulnej przestrzeni? Home staging może okazać się zatem dobrym środkiem do budowania osobistej marki posiadacza danego lokalu.


Jako agencja nieruchomości komercyjnych w Warszawie pośredniczymy w transakcjach najmu lokali komercyjnych. Skontaktuj się z nami, jeśli szukasz biura do wynajęcia lub najemcy dla swojego lokalu:

Tel. +48 22 164 78 28
E-mail: kontakt@vertigoproperty.pl