Regus – część grupy IWG plc (dawniej Regus plc), „starszy brat” Spaces oraz globalny lider . Gdyby go uosobić – byłby to przystojny biznesmen z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem, w garniturze skrojonym na miarę, który swój sukces zawdzięcza konsekwencji w działaniu, elastyczności oraz umiejętności dostosowania do zaistniałych warunków. W tym artykule postaram się przybliżyć sylwetkę wcześniej wspomnianego „Regusa”, prekursora biur serwisowanych (biur elastycznych) nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Historia firmy Regus

Historia firmy sięga roku 1989, kiedy to założyciel oraz obecny dyrektor generalny – Mark Dixon rozpoznał niszę na rynku powierzchni biurowych, w której zidentyfikował pole do działania. Podczas podróży służbowej do Brukseli zauważył, iż liczna grupa osób podróżujących w tym samym celu po prostu nie ma miejsca do pracy. Byli zmuszeni do wykonywania swoich obowiązków w hotelach czy kawiarniach. I tak, w tym samym roku, po przejęciu przez Regusa firmy Crosslink, której Dixon był założycielem – w Brukseli powstało pierwsze centrum biurowe spod szyldu „Regusa”. Kontynuację i trafność idei najlepiej obrazuje otwarta w 1995 przestrzeń biurowa w warszawskim , która z sukcesami funkcjonuje po dziś dzień. W tym samym roku nastąpiło przejęcie marki Stratis, nazywanej wtedy siecią hoteli biurowych. Wydarzenie to otworzyło drzwi rynku amerykańskiego, a trzy lata później przejęcie HQ Global Workplaces tylko umocniło pozycję Regusa na światowej mapie nieruchomości biurowych. Po tych wydarzeniach, w 2006, Regus poczynił kolejne kroki w dostarczaniu usług osobom podróżującym biznesowo. Tym razem ich działania skupiły się na przestrzeni lotnisk. Kupno Laptop Lane, sieci centrów biurowych na lotniskach w północnej części Stanów Zjednoczonych oraz nawiązanie współpracy z Air FranceKLM i American Airlanes celem uprzywilejowanego dostępu do części ich benefitów swoim klientom. Podobną umowę partnerską w 2007 nawiązano z American Express. Po tych wydarzeniach naturalnym krokiem wydawała się globalizacja swoich usług i tak w 2008 roku powstał Businessworld. Jest to wielopoziomowy, ekskluzywny system członkowski oferujący różne zakresy, umożliwiające elastyczny dostęp do korzystania z globalnego zasięgu usług, gdziekolwiek na świecie znajduje się biuro Regus. Opcja ta przede wszystkim kierowana jest do osób często podróżujących w celach biznesowych.

Kolejne sukcesy firmy Regus

Kolejne lata działalności marki stały pod znakiem równomiernego wzrostu oraz ekspansji na kolejne rynki biurowe. Doprowadziło to przekroczenia liczby miliona klientów (najemców biurowych) w 2012 po przez otworzenie biura w 99. kraju – Rwandzie oraz w 2013 zaokrąglenie liczby zasięgu do 100 po wejściu do Nepalu. W tym samym roku biuro serwisowane w Pune w Indiach zwiększyło liczbę obiektów spółki do 1500, a sama firma stała się jednym z liderów powierzchni biurowych w Wielkiej Brytanii przejmując drugiego co do wielkości dostawcę powierzchni biurowej
– MWE BE.

Grupa właścicielska, tak jak w przypadku założenia marki Regus, przewiduje zachowania rynku nieruchomości biurowych niczym wytrawny szachista i wyczuwa nowe pola do działania. W wyniku zmieniającego się trendu i zapotrzebowania na powierzchnie biurowe w bardziej butikowym stylu w 2015 roku nastąpiło przejęcie holenderskiej marki coworkingowej – Spaces, której powierzchnie rozszerzyły zasięg działania grupy o około 200 lokalizacji biurowych w ponad 40 krajach. Ruch ten wypełnił lukę w ofercie IWG plc, którą stworzyło nowe zapotrzebowanie na rynku. Nowoczesne, designerskie powierzchnie biurowe o mieszanej strukturze gabinetów, pokoi cichej pracy czy też powierzchni open space przeznaczonej pod tzw. biurka dedykowane czy też hot deski stały się produktem niezwykle pożądanym m.in. przez freelancerów czy też firmy z branż kreatywnych. Należy również zaznaczyć, że tego typu rozwój zapotrzebowania jest silnie związany ze zmianami kulturowymi dotyczącymi formy czy też miejsca pracy, a grupa właścicielska Regus i Spaces idzie z ich duchem dostarczając nowe rozwiązania, dotyczące powierzchni biurowej, swoim obecnym i potencjalnym klientom.

Nowa strategia firmy Regus – franczyza

Po niewątpliwie udanym roku 2019, kiedy otworzono 315 nowych biur w 52 miastach na świecie przyszedł czas na realizacji nowej strategii rozwoju, a mianowicie – franczyzy. Ten rodzaj inwestycji wydaje się być obciążony niskim ryzykiem i wysokim zwrotem. Regus oraz Spaces są już uznanymi, rozpoznawalnymi markami na świecie, a Grupa IWG plcfranczyzobiorcom zapewnia niezbędny know-how, dwudziestoczterogodzinną obsługę klienta, a przede wszystkim globalny zespół franczyzowy. Potencjalni franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc począwszy od wyboru odpowiedniej lokalizacji po wsparcie operacyjno-marketingowe, a ich klienci również będą objęci programem członkowskim, który zapewnia dostęp do wszystkich lokalizacji grupy na świecie. Ruch ten wydaje się być niezwykle sprytnym posunięciem, które odciąży budżet i zachęci kolejnych inwestorów.

Regus i Spaces dzisiaj

Dzisiaj grupa IWG plc w swoim portfolio posiada 3300 biur serwisowanych (elastycznych), które znajdują się w 110 krajach i 1100 miastach. Na całym świecie zatrudniają ponad 100 000 osób, a w 2018 roku ich dochody osiągnęły poziom 2,535 miliarda GBP. W Polsce działają od 1995 roku, a zasięg działania marek Regus oraz Spaces obejmuje 8 największych miast Polski i 33 lokalizacje. Dodatkowo do końca 2021 roku zapowiadane są dwa kolejne otwarcia.

Historia rozwoju grupy jest co najmniej imponująca, a jej stabilność i ugruntowana pozycja są wynikiem skrupulatnie realizowanego planu ekspansji. Osobliwy rynek nieruchomości nie zawsze sprzyja wykonaniu założonych zadań i osiąganiu jasno określonych celów, lecz RegusSpaces jak i cała grupa IWG plc dzięki swojemu doświadczeniu oraz elastycznemu podejściu bezsprzecznie są jego liderem.

Autorem niniejszego artykułu jest Łukasz Gregorczuk, który w Vertigo Property Group zajmuje się reprezentacją najemców oraz wynajmujących w procesie . W razie jakichkolwiek pytań związanych z rynkiem biur serwisowanych (biur elastycnych), zapraszamy do kontaktu:

Łukasz Gregorczuk
kom. +48 695 55 44 22
e-mail: lukasz.gregorczuk@vertigoproperty.pl

Źródła: