Pracownicy przestają czuć się komfortowo

Rozwój firmy to więcej klientów i więcej pracy. W celu zaspokojenia potrzeb wszystkich interesantów, przedsiębiorstwa zatrudniają nowych specjalistów, którzy odciążą swoich nowych kolegów i zaspokoją potrzeby kontrahentów. Niestety wraz z nowymi pracownikami nie przybywa przestrzeni w dotychczas wynajmowanym lokalu biurowym. Oznacza to, że na tym samym metrażu przebywa coraz więcej osób. W pewnym momencie sytuacja staje się dla wszystkich dość niekomfortowa.

Przestrzeń osobista to bardzo ważny element dbania o dobre samopoczucie pracowników. Prawdą jest, że poczucie komfortu przestrzennego przekłada się na jakość ich pracy. Stłoczeni w jednym pokoju podwładni z coraz większą niechęcią podchodzić będą do wykonywania swoich obowiązków. Najprawdopodobniej zaczną także narzekać. A jeśli nie będą mieli dość miejsca, by wstać od swoich biurek, by rozprostować nogi oraz plecy, ten niekorzystny stan negatywnie wpłynie również na ich zdrowie.

Pojawia się problem z przechowywaniem rzeczy

W pewnym momencie może okazać się, że dokumenty nie mieszczą się na półkach, część z nich zalega na biurkach, a korytarz stał się magazynem. Pojawia się problem z miejscem na rzeczy, które leżą w bezładzie. Odnalezienie w krótkim czasie poszukiwanego dokumentu może zająć sporo czasu, a ten jest przecież bardzo cenny. Warto wiedzieć jakie możliwości dają biura serwisowane na warszawskim rynku.

Problem z nadmiarem rzeczy w stosunku do posiadanej powierzchni dotyczy nie tylko dokumentów. Firma w miarę rozwoju nabywa coraz to nowe sprzęty. Nowe biurka, komputery, drukarki, monitory oraz inne tego typu akcesoria wbrew pozorom zajmują sporo przestrzeni. Nikt nie lubi potykać się o meble. Mało komfortowym rozwiązaniem jest przeciskanie się między krzesłami pracowników tylko po to, by udać się po jednostronicowy wydruk z umieszczonej w drugim końcu pokoju drukarki. Trzeba pamiętać, że drukarki czy niszczarki do papieru generują hałas, który daje się we znaki zwłaszcza w małych pomieszczeniach.

Sala konferencyjna przestała pełnić swoją funkcję

W chwili, w której pokoje o jasno określonym przeznaczeniu przestają pełnić swoją pierwotną funkcję, powinniśmy rozważyć pilne przeniesienie siedziby naszej firmy. Dzieje się tak wtedy, kiedy nowi pracownicy z braku miejsca otrzymują stanowiska pracy w sali konferencyjnej. Organizowanie jakichkolwiek spotkań oraz zebrań wiązałoby się wówczas z każdorazowym wyproszeniem ich z sali.

Spotkania to nieodłączna część każdej działalności. Dlatego przestrzeń, w której organizuje się wewnętrzne zebrania czy też meetingi z zewnętrznymi kontrahentami, to nieodłączna przestrzeń każdego biznesu. Warto więc zachować ją w niezmienionej formie. Dlatego jeśli sala konferencyjne przestaje odgrywać swoją podstawową rolę, czas pomyśleć o przeprowadzce do większego lokalu albo chociaż rozważyć wynajem biura tymczasowego.

Rozwój firmy to w dużej mierze jej rozrost, który z kolei staje się miernikiem jej sukcesu. Sukces natomiast jest dziełem pracowników, którzy lubią wykonywać swoją pracę. Na zadowolenie personelu wpływa szereg czynników. Przestrzeń prywatna w miejscu pracy jest jedną z nich. Jeśli rzeczywiście zależy nam nawellbeingupodwładnych, warto zadbać o zorganizowanie przestrzeni przeznaczonej na relaks. Poszukując nowego, większego biura, warto mieć zatem na uwadze nie tylko te miejsca, w których pracownicy będą wykonywać pracę, lecz także te, które integrują ich ze sobą oraz stają się oazą odpoczynku. Warto poznać również najważniejsze różnice między wynajmem biura tradycyjnego, a serwisowanego.


Zapraszamy Państwa do kontaktu z Vertigo Property Group. Jako doświadczeni brokerzy na rynku najmu nieruchomości komercyjnych przygotujemy ofertę dopasowaną do potrzeb i specyfiki branży:

Tel: +48 22 164 78 28
E-mail: kontakt@vertigoproperty.pl